۱۳۹۳ مرداد ۳۱, جمعه

تلاش پلیس لندن برای شناسایی قاتل روزنامه‌نگار آمریکایی 



پلیس و سرویس‌های اطلاعاتی بریتانیا، با استفاده از فناوری تجزیه و تحلیل تصویر، نرم افزارهای تشخیص صدا و بررسی مطالب پست شده در رسانه‌های اجتماعی، و همچنی درخواست کمک از کسانی که احتمالاً اطلاعی از او دارند، در تلاش است تا شخصی که در ویدئوی مربوط به گردن زدن یک روزنامه‌نگار آمریکایی، درکنار او دیده می‌شود را شناسایی کنند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا گفته است جهادی نقابداری که در ویدئو در کنار جیمز فولی دیده می‌شود و او را به قتل می‌رساند، احتمالا یک بریتانیایی است. زبان‌شناسان می‌گویند لهجه او نشان می‌دهد که اهل لندن است.
روزنامه گاردین روز پنجشنبه به نقل از یک اسیر سابق، که در استان رقه در سوریه زندانی بود، نوشت به نظر می‌رسد مرد سیاهپوش یکی از چند پیکارجوی بریتانیایی است که گروگان‌ها به آنها لقب «بیتلز»  دادند و مسئول حفاظت از زندانیان در دست داعش بودند.
یک زبان‌شناس در لندن گفت تحلیگران احتمالا یک آنالیز صوتی تهیه خواهند کرد و آن را با صداهای ضبط شده مظنونین شناخته شده، مقایسه خواهند کرد.
او در ادامه گفت این عضو داعش، با یک لهجه «انگلیسی لندنی چند فرهنگی»  حرف می‌زند، اما تلفظ انگلیسی رسمی‌تری داشت، و نشان می‌دهد کلمات او که اقدامات آمریکا در خاورمیانه را محکوم می‌کرد، با دقت نوشته شده بود.
مدیر مرکز بین‌المللی مطالعات افراط گرایی در کالج کینگ در لندن گفت اکثر پیکارجویان غربی که در سوریه حضور دارند، صفخات فیسبوک یا توئیتر شخصی دارند که عکس‌های خودشان را در آنها پست می‌کنند یا مطالب دیگری‌، مانند تیم فوبتال دلخواه خود را ارائه می‌دهند.
او گفت عکس‌های موجود در اینترنت می‌تواند برای تعیین قد، وزن، رنگ چشم و اطلاعات دیگر تجزیه و تحلیل شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ